Wymiana świec ! Jak to ruszyć ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yossarin
    Classic
    • 2012
    • 2

    Wymiana świec ! Jak to ruszyć ?

    Wrocław nie jest miastem pięknych i szerokich dróg, choć ostatnio dużo się poprawia.
    Jednak rano do pracy (13km) przez całe miasto wychodzi mi ostatnio od 8,5 do 9,5. I to jest faktycznie płynna jazda, prawie bez korków, ale trochę czerwonych świateł.
    Kiedy są korki, spalanie wzrasta ale jeszcze nigdy na koniec jazdy nie miałem więcej niż 11l, a najczęściej jest w okolicach 9,5.
    I nie ma bata, 1.2 TSI przy płynnej jeździe musi zejść w mieście poniżej 7 litrów, a przy korkach pewnie standard to 8-9l.
  • BrodawsoN
    Classic
    • 2011
    • 8

    #2
    Wymiana świec ! Jak to ruszyć ?

    Witam forumowiczów.
    Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość :lol: . Potrzebuje porady na temat wymiany świec w octavce 99r. silniczek 1.9tdi 90km. Przeszukiwałem trochę forum i nie mogłem nic takiego u was znaleźć. Czy ktoś mógłby mi pomóc ?! (jak już pisałem jestem w tym temacie zielony xD wiec jakieś zdjęcia instruktażowe też by się zdały)

    z góry dziękuję

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      BrodawsoN, co się dzieje że świece żarowe chcesz wymieniać ?

      Komentarz

      • olo2411
        Drive
        • 2008
        • 53

        #4
        Jak dobrze pamiętam to, Nasadka długa 10 + klucze płaskie 15 lub 17 do przewodów paliwowych.
        Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          do przewodów paliwowych jest 17, z tym, że nie widzę potrzeby ich odkręcać. BrodawsoN, nie możesz odkręcić świec? z reguły nie ma z tym problemu
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • bradley
            L&K
            • 2008
            • 1465

            #6
            Nie musisz sie spieszyc z wymiana. Teraz i tak nie grzeja
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz

            • Udesky
              RS
              • 2007
              • 1692
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez robekcool
              nie możesz odkręcić świec? z reguły nie ma z tym problemu
              Są przypadki że pół świecy zostaję, najzwyczajniej w świecie się ukręca, np. w CDI jest to tak częste, że są już nawet zestawy naprawcze, tak aby nie było trzeba zdejmować głowicy.
              Ma to najczęściej miejsce jak ktoś kiedyś wymieniał i nie dokręcił dobrze przez co przez lata zebrał się na gwincie nagar. Najlepiej najpierw je spryskać jakimś wd40. Ideałem jest mieć klucz dynamometryczny, w tedy ryzyko ukręcenia spada do minimum.
              Ja jako, że się bałem tego ukręcenia, to dałem to mechanikowi. Zakładam, że poprzez doświadczenia ma wyczucie w ręce. :wink:
              W Polsce nie ma kryzysu.
              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Udesky
                Zamieszczone przez robekcool
                nie możesz odkręcić świec? z reguły nie ma z tym problemu
                Są przypadki że pół świecy zostaję, najzwyczajniej w świecie się ukręca, np. w CDI jest to tak częste, że są już nawet zestawy naprawcze, tak aby nie było trzeba zdejmować głowicy.
                Ma to najczęściej miejsce jak ktoś kiedyś wymieniał i nie dokręcił dobrze przez co przez lata zebrał się na gwincie nagar. Najlepiej najpierw je spryskać jakimś wd40. Ideałem jest mieć klucz dynamometryczny, w tedy ryzyko ukręcenia spada do minimum.
                Ja jako, że się bałem tego ukręcenia, to dałem to mechanikowi. Zakładam, że poprzez doświadczenia ma wyczucie w ręce. :wink:
                tdi vw to nie cdi- aczkolwiek w cdi jak i np. hdi bywa różnie, jak również z doświadczeniem
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • Tomek_dx
                  Rider
                  • 2008
                  • 398

                  #9
                  BrodawsoN, będą Ci potrzebne:
                  1. Nasadka głęboka dla daleko wystających gwintów 1/4 cala rozmar 10mm np:
                  Największy internetowy sklep z narzędziami. Ponad 50000 produktów. Promocyjne ceny. Darmowa wysyłka.

                  2. Przegub krzyżowy 1/4 cala np:
                  Największy internetowy sklep z narzędziami. Ponad 50000 produktów. Promocyjne ceny. Darmowa wysyłka.

                  3. Przedłużka i grzechotka
                  Największy internetowy sklep z narzędziami. Ponad 50000 produktów. Promocyjne ceny. Darmowa wysyłka.

                  4. Dobrze mieć klucz dynamometryczny 1/4 cala o zakresie 5-25Nm. Myślę że kompromisem jakości/ceny jest firma Teng-Tools

                  5. Jakaś pasta wysokotemperaturowa aby w przyszłości gwint nam się nie zapiekł:
                  Producent CRC10434111 Smar wysokotemperaturowy METAL FREE PASTE AUT 300ml smar ceramiczny wysokotemp.anty zatarc./ukł.hamulc.,śruby,gwinty świec/-40 do +1400 C CRC.



                  Zalewasz świece jakimś penetratorem WD40 lub innym nawet ze dwa dni wcześniej i robisz to kilka razy. Potem odkręcasz świece (aby przewody paliwowe Ci nie przeszkadzały masz przegub krzyżowy aby podejść pod katem). Wkręcasz nowe na pastę odpowiednim momentem i to wszystko
                  Tomek

                  Komentarz

                  • olo2411
                    Drive
                    • 2008
                    • 53

                    #10
                    Tomek_dx , jaką siłą dokręcić świece ?
                    Po 8 latach 1.9TDI ASV auto zmieniło właściciela

                    Komentarz

                    • czyzyk64
                      Elegance
                      • 2008
                      • 866

                      #11
                      15Nm, dobrze przed zakręceniem posmarować gwint denaturatem.

                      Komentarz

                      • Tomek_dx
                        Rider
                        • 2008
                        • 398

                        #12
                        czyzyk64, Denaturatem? W 99% to spirytus który momentalnie odparuje. Rozumiem pasta wysokotemperaturowa która pozostanie na gwincie i pozwoli nam za nawet parę lat bez problemu odkręcić gwint. Ta pasta wytrzymuje temp do +1400 st C!! a denaturat?

                        Tomek

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Tutaj jest opisany sposób wymiany świec żarowych .
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • Udesky
                            RS
                            • 2007
                            • 1692
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez robekcool
                            tdi vw to nie cdi-
                            To prawda, ale po przejrzeniu internetu w poszukiwaniu wskazówek co i jak, zbyt wiele było przypadków ukręcenia gwintu. Być może to tylko ostrzeżenie mające swoją realizacji w 1 na 100 przypadków, aczkolwiek dobrze przy tym wiedzieć gdy świeca mocno trzyma. A nóż widelec trafi na ciebie. Lepiej w tedy niech mechanik się męczy, o ile wcześniej nie prosił o podpisanie "lojalki", że w razie ukręcenia nie on ponosi koszty dalszej naprawy - o takich przypadkach też czytałem.
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz

                            • czyzyk64
                              Elegance
                              • 2008
                              • 866

                              #15
                              Tomek_dx, kazdy ma swoje sposoby , nie potrzebna mi jest pasta , która predzej czy pózniej , przy tak wysokiej temp. sie zapiecze. Dla mnie ten sposób jest ok. wymienialem juz troche tych swiec i nigdy nie miałem problemow. Ale tak jak mówie , kazdy ma swoj sposób, ważne aby był skuteczny

                              Komentarz

                              • Tomek_dx
                                Rider
                                • 2008
                                • 398

                                #16
                                OK ale czasami inne sposoby sa lepsze od dotychczasowych. Osobiście wcześniej uzywałem pasty/smaru na bazie miedzi która wytrzymywała temp do 1100 st. Uwierz mi po odkręceniu świec przy wymianie była tam a świece sie nigdy nie zapiekly. Pasta ceramiczna wytrzymuje do 1400 st i jest lepsza np przy hamulcach ponieważ przy podgrzaniu jest dalej stała i ma bardziej spójną konsystencję niż smary miedziowe. Osobiście po prostu nie wiem jaką funkcję pełni spirytus, a że jestem dociekliwy, więc pytam
                                A to że nie miałeś problemów ze świecami na pewno jest zasługą używania klucza dynamometrycznego. Ja wszystkie śruby zawsze dokręcam odpowiednim momentem i jeszcze z żadną nie mialem problemów.
                                Tomek

                                Komentarz

                                • czyzyk64
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 866

                                  #17
                                  Tomek_dx, tez sie ciesze , że nie miałem problemów, urwana swieca to taki mały horror. pozdrawiam.

                                  Komentarz

                                  • BrodawsoN
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 8

                                    #18
                                    Chodzi o to ze auto kiedy wchodzi na obroty (tak od 1.7tys jak pamietam) zaczyna "przerywac" tzn. daje odczuc chwilowymi brakami mocy. Pierwsza przyczyna miala byc turbina ktora ostatnio zaczela mi szumiec (dosc glosno, na tyle ze ja slysze) i pocic. Bedac u mechanika jednak dowiedzialem sie ze z nia nie jest tak zle. Jako ze dalej nie wiedzielismy co z tym zrobic sprawdzilismy swiece ktore jak mi wiadomo nie byly wymieniane chyba od nowosci (tak dla wiadomosci autko ma juz 270tys km przebiegu). Dodam jeszcze ze auto mam od marca nie wiem jak palilo na mrozie czy byly problemy czy nie, bo rozumiem ze w takie upaly jak teraz to ciezko ta efektywnosc swiec odczuc (jak sie myle to mnie poprawcie :roll: )

                                    Tak na koniec chcialbym powiedziec a raczej zapytac sie czy jest jakis skrawek mozliwosci zeby swiece dawaly taki objaw bo robie to ze wzledu na koszta ktore w porownaniu do wymiany/regeneracji turbiny napewno sa mniejsze.

                                    A jesli ... juz by to byla turbina to ktora z opcji jest najefektywniejsza w sensie cena/jakosc : wymiana na nowa / uzywana czy regeneracja ?

                                    Komentarz

                                    • bradley
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1465

                                      #19
                                      Zamieszczone przez BrodawsoN
                                      Tak na koniec chcialbym powiedziec a raczej zapytac sie czy jest jakis skrawek mozliwosci zeby swiece dawaly taki objaw bo robie to ze wzledu na koszta ktore w porownaniu do wymiany/regeneracji turbiny napewno sa mniejsze.
                                      Masz silnik o zaplonie samoczynnym. Jak silnik odpali to swiece nie maja zadnego udzialu w zaplonie mieszanki powietrzno-paliwowej. Tymbardziej, ze powyzej +5C w ogole nie grzeja komory spalania Takze nie tutaj szukaj swej przyczyny.
                                      Turbina... tez watpie.

                                      Jedyna sensowna i racjonalna opcja to podpiac pod komputer, sczytac bledy i zrobic logi dynamiczne.
                                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                      Komentarz

                                      • BrodawsoN
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 8

                                        #20
                                        Dzieki wielkie za szybka odpowiedz mam nadzieje ze juz jutro sprawdze kompa i dam znac czy cos to dalo.

                                        A tak poza to po czym stwierdzic ze turbina sie juz do niczego nie nadaje ? i ile gdzies moze kosztowac takie sprawdzenie i poprawienie bledow w kompie ?

                                        Komentarz

                                        • bradley
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1465

                                          #21
                                          Napisz na forum lokalnym to moze ktos z okolic Szczecina posiada laptopa z vagcomem to za piwko zrobi logi
                                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                          Komentarz

                                          • Udesky
                                            RS
                                            • 2007
                                            • 1692
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez bradley
                                            Napisz na forum lokalnym to moze ktos z okolic Szczecina posiada laptopa z vagcomem to za piwko zrobi logi
                                            Ja posiadam, ale Gryfice to raczej dalsze okolice Szczecina. :P
                                            W Polsce nie ma kryzysu.
                                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                            Komentarz

                                            • BrodawsoN
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 8

                                              #23
                                              Gryfice?! mam tam rodzinke i mozliwe ze na weekend bym sie tam wybral Jezeli oferta jest aktualna to poproszę o namiar do ciebie Udesky.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...